מלחמה באירופה: רוסיה במתקפה על אוקראינה בכל החזיתות

שלמה ריזל No Comments on מלחמה באירופה: רוסיה במתקפה על אוקראינה בכל החזיתות

לפנות בוקר פתחו הכוחות הרוסיים במתקפה משולבת על אוקראינה. אוקראינה מופצצת בכל החזיתות, אזעקות נשמעות ברחבי המדינה ואזרחים בורחים מאזורי העימות המרכזיים. בעולם קוראים לנשיא הרוסי להתעשת

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רוסיה תוקפת באוקראינה ואזעקות נשמעות הבוקר (חמישי) בבירת אוקראינה קייב לאחר שנשיא רוסיה וולדימיר פוטין הודיעה על פלישה צבאית למדינה.

"מדובר במבצע מיוחד", אומר פוטין. "אנחנו לא מתכוונים לכבוש את אוקראינה. מטרת המבצע היא "להגן על אנשים" ולפרז את אוקראינה. הוא ציין כי העימותים בין צבא ארצו לבין כוחות אוקראינים היו דבר בלתי נמנע. לדברי הנשיא הרוסי, "הנסיבות דורשות פעולה נחרצת מצד רוסיה".

הצבא הרוסי מבהיר כי הצבא שלו תוקף מטרות צבאיות ולא אזרחיות.

באוקרינה הוכרז מצב חירום והחל מבצע לגיוס מילואים. שר החוץ שלה פונה למדינות העולם ומבקש סיוע צבאי כלכלי והומניטרי.

הנשיא זלנסקי מכנס בשעה זו את המועצה לביטחון לאומי ולאחריה הוא צפוי להודיע על משטר צבאי במדינה. בשעה האחרונה הדיווחים הם שהתקיפה הרוסית התרחבה גם דרך בלארוס.

גורם בבית הלבן מסביר כי מדובר בפלישה רוסית נרחבת משולבת ולא מבצע מוגבל כפי שהודיע פוטין- תקיפה שכוללת שיגור טילים בליסטיים גם לבסיסים צבאיים בקייב ותקיפות מהים.

בשעה האחרונה נסגרו השמיים בכל רחבי אוקראינה לטיסות אזרחיות.

נשיא ארצות הברית ביידן שוחח הבוקר עם נשיא אוקראינה זלנסקי , קודם לכן פרסם הנשיא ביידן תגובה לפלישה הרוסית ואמר כי "פוטין בחר במלחמה שתביא לאובדן נוראי של חיי אדם ולסבל אנושי". הוא הדגיש כי ארצו תמשיך לספק "תמיכה וסיוע לאוקראינה ולעם האוקראיני".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לעצור את המלחמה עם אוקראינה "בשם האנושיות". "החזר את חייליך לרוסיה", אמר גוטרש שהזהיר "השלכות המלחמה יהיו הרסניות לאוקראינה והרבה מעבר לה לכלכלה העולמית".

במשרד החוץ מקיימים בשעה זו הערכת מצב באשר למצב הישראלים הנמצאים באוקראינה לאחר שהמרחב האווירי במדינה נסגר . בירושלים קוראים לישראלים שעדיין נמצאים באוקראינה לצאת ממנה דרך המעברים היבשתיים – הדרך היחידה למעשה שניתן לצאת מהמדינה.



0 תגובות